두 모형-이음, 10.5x10.3x72.5cm, 혼합재료, 2019
바람 사이에 지을, 7.8x10.5x27.7cm, ceramic, 2019
마음 산책, 4.5x3.3x15cm, ceramic, 2019
두 모형-이음, 10.5x10.3x72.5cm, 혼합재료, 2019
유 승 희(You Seung Hee)
작가 약력
2019 국민대학교 일반대학원 미술학과 입체전공 재학
2018 동덕여자대학교 예술대학 회화과 졸업
개인전
2019 상호관입: 공간의 움직임, H.아트브릿지, 서울
2019 스윗 홈, 서울문화재단 서울예술치유허브 갤러리, 서울
그룹전
2019 Integration, Custom 갤러리, 경주
2019 Hidden Side, 금천예술공장, 서울
2019 Lines of Thought, cicamuseum, 김포
2019 양자의 세계, 이화여대 양자나노과학 연구협력관, 서울
2019 비어있다, 남아있다., 염리동 도큐멘타_서울은 미술관, 서울
2019 아시아프, DDP, 서울
2019 愛敬, AK갤러리, 수원
2017 제15회 서울미술대상, 한전 아트센터 갤러리, 서울
작가노트
<상호관입: 공간의 움직임>
‘공간의 분리, 공간 속의 공간, 공간의 잠입, 공간의 이탈’
상호관입의 사전적 의미는 피차가 서로 꿰뚫어 들어감을 뜻한다. 현대건축에서 상호관입은 동시성(simultaneity), 중첩(overlapping), 중합(superimposed), 투명성(transparency), 양면적 가치(ambivalence), 다층(multilayered), 시.공(space-time) 등과 동의어로 자주 사용되고 있다. 이 개념으로부터 작가는 유동적 공간을 만들어내는데 이때 공간의 볼륨을 구성하는 요소로 선을 선택한다. 줄이 공간을 나누고 선적인 오브제들이 곳곳에 배치됨에 따라 지각적 인식과 실제적인 공간과 시각의 거리차에서 깊이감과 방향성이 만들어진다. 그리고 이 방향성은 시선을 흡수하여 이동을 유도한다. 드로잉, 유기적 형태의 도자기, 줄, 천, 철사 등 유연한 오브제들을 통해 만들어진 시각적 운동감은 멈춰있는 동시에 움직이는 듯한 생동감을 담고 있다. 따라서 선의 다양한 측면들은 관람자로 하여금 동적시각(Kinetic Vision) 혹은 이동시각(Vision in Motion)을 요구한다.
Education
2019 M.F.A Sculpture, Kookmin University, Seoul _ attending University
2018 B.F.A Painting, Dongduk Womens University, Seoul
Solo Exhibition
2019 Inter Coursing: movement of space, H.artbridge, Seoul, South Korea
2019 Sweet Home, Seoul Arts Dental Herb Gallery, Seoul
Group Exhibition
2019 Integration, Custom Gallery, Gyeongju
2019 Hidden Side, Geumcheon Art Factory, Seoul
2019 Lines of Thought, ciamuseum, Gimpo
2019 art contest 2019, The World of Quantum Ewha Womans University_Center for Quantum Nanoscience, Seoul
2019 empty, remaining., Yeomni-dong Dokumenta_Seoul Art Museum, Seoul
2019 Asaf, DDP, Seoul
2019 愛敬, AK Gallery, Suwon
2017 Seoul Arts Awards, KEPCO Art Center Gallery, Seoul
Artist Statement
<Inter Coursing: movement of space>
'Separate of space, space in space, infiltration of space, departure of space.'
Inter Coursing is to penetrate each other. In modern architecture, Inter Coursing are frequently used as synonyms for simultaneity, overlapping, superimposed, transparency, ambivalence, multilayer, and space-time. From this concept, the author creates a fluid space, where she chooses a line as the element that makes up the volume of the space. As lines divide space and line objects are placed everywhere, depth and orientation are created in the difference between perception and actual space and visual distance. And this orientation absorbs the eye and induces the movement. The visual motifs created through flexible objects such as drawing, organic forms of pottery, strings, fabrics and wires contain a sense of life that appears to be stationary and moving at the same time. Thus, the various aspects of the line require the viewer to have a Kinetic Vision or Vision in Motion.